"aku kene saman ke??"

Friday, April 24, 2009

Venue : Gate belakang Uniten.
Time : Around 9.30 p.m.
Date : 24 april 2009.

Cerite bermule camni...pukul 8.30 p.m td aku pegi Alamanda, Putrajaya bersame roomate aku,hafiz & menaiki kerete bersame (aku drive). Nak dipendekkan cerite,kitorang pn selesai membeli belah & menuju pulang dgn gembire (aku drive lagi)...Setibanya kami sampai ke uniten melalui pintu belakang, seorang guard yg bermuke x brape nsem menahan aku.
Berikut adelah perbualan kami ;

Guard : Heh, berenti kejap.
Aku : (aku pn turunkan tingkap kereta)
Guard : Sticker keta mane? Sticker sticker.
Aku : (da agak dah,duit kocek xde la ni...) Baru apply semalam,hari ni da dapat ke?
Guard : Ade surat?
Aku : Ade,tp kat bilik. Tertinggal.
Guard : Id bwk id?
Aku : Bawak,nah. (aku bg id aku).
Guard : Okeh,ko parking sane...

Guard tu pun sruh aku parking kat bucu jalan 2. Aku pn parking la.. Dy amek id aku utk tulis surat ape ntah..mangkah punye gad! Dalam 4 minit gad tu datang balik kat aku.


Guard : Dik,sain sini dik.
Aku : Ni borang ape? (aku pn xbace tu borang ape,aku men sain jer...)
Guard : Ah. Jgn risau, ni bukan borang saman...ni nak buat rujukan jer..
Aku : Rujukan? bukan saman kan?
Guard : Bukannn...kitorang amek wat rujukan jek..
Aku : (ye jer si muke B***k ni nak wat rujukan..)aku rase mcm tertipu lak.

Da selesai sume tu,guard tu pun pulangkan la id aku n kitorg pg berlalu meninggalkan tempat suwey tu.. Tp dalam kete 2 aku ttp x selese. Betul ke guard tu nak wat rujukan?? haish~
Takpe2,agak2 ledger balance aku betambah sket sok taula aku rodok lobang idong gad tu ngn chungkil gigi. Padan muke bini kaw! haha. Keji giler aku. tp sape lg keji??

Kesimpulannye : Kalau korang ade nampak gad muke B***k tu tahan jangan berenti. Langgar je. ^^,

5 comments:

afifahramli said...

cungkil gigi pe baran..
hahah~

Fadzli Hasan. said...

alahai pipah..
nak gune gerudi kang aku pulak yg kene saman nt..
hoho

aminsahari said...

aku sokong fad!!
ko langgar jew..
abis satu guard xpe..
uniten byk guard pelapis..
muahahaha!!

afifahramli said...

haha..

amin,
cam ko je yg jd pelapisnye..

Fadzli Hasan. said...

haha..
amin ko nak jd pelapis ke?
byk kosong nih.
huhu

Post a Comment